Vse gre za med – učinki in doprinos projekta

Mobilnosti so prispevale k širitvi jezikovnih in kulturnih kompetenc, s katerimi odpiramo šolo navzven, ter krepile zavest o skupni evropski identiteti. Učitelji so pridobili kompetence in znanja, ki jih vključuje evropski razvojni načrt zavoda, ter vedenje, s katerim so lahko pridobljeno nadgrajevali, se vključevali v druge projekte ter tudi v širši javnosti krepili oz. zagovarjali potrebo po vključevanju novih oblik poučevanja, drugačni organizaciji šolskega dela ter mednarodnem sodelovanju.

Projekt je pomembno vplival na zavod kot celoto. Kompetence, ki so jih dobili posamezniki, se v vsakdanjem delu zavoda kaže, da so samozavestnejši in smelejši pri izvedbi drugih nalog kot npr. pri pouku, pri delu z učenci, v sodelovanju s starši in vodstvom šole. Gre za kompetence, ki jih učitelj težje dobi pri svoji običajni praksi: načrtovanje izobraževanja v skladu s cilji projekta, usklajevanje obveznosti v šoli in dodatnih obveznosti iz projekta, izmenjavi izkušenj s strokovnimi delavci izven zavoda, aktivnejša vlogo staršev pri različnih aktivnosti, timskim delom. Zato se nam zdi omogočanje mednarodnih izkušenj izobraževanj zaposlenih in spremljanje pouka zelo pomembno. Ideja, delovanje in koristi Erasmus+ so v organizaciji vedno bolj poznane in pozitivno sprejete.

V zadnjih letih šola v lokalni skupnosti postaja prepoznavna po mednarodnem sodelovanju učencev in zaposlenih, prepoznavna postaja tudi v evropskem okolju, sodeluje namreč tudi v evropskih projektih, ki niso financirani s strani Erasmus+. V času izvajanja projekta smo okrepili sodelovanje s partnersko organizacijo, ki nam je omogočila sledenje na delovnem mestu, saj se že dogovarjamo o nadaljnjem sodelovanju.

Stiki z drugimi strokovnimi delavci v tujini so dobra priložnost za potrjevanje lastnega dela, hkrati pa odlična priložnost za učenje.

Učencem smo ponudili bolj pester nabor aktivnosti in dejavnosti, skozi katere razvijajo svoj ustvarjalni potencial na različnih področjih (ročne spretnosti, digitalne veščine, umetniško in oblikovno področje, tehniško področje, literarno področje). Uporaba aplikacij pri pouku jim ni več nenavaden dogodek, vedno bolj to velja tudi za projektno delo. Uporabili smo bolj zanimive učne metode in oblike dela (eko igre, izdelava lastne aplikacije, pametnega avtomobila z uporabo Arduina, droženje, izdelava kisa, zaboj pobega, CŠOD misije …). Izkazali so dobro motivacijo za tak način dela in izražali visoko stopnjo zadovoljstva. Ugotavljamo, da smo vplivali na lokalno skupnost (odhodi otrok iz šole in vrtca sledijo ciljem trajnostne mobilnosti (šola je zgradila dodatna mesta za kolesa in skiroje), ponovna uporaba predmetov namesto kupovanja novih, pozitiven odziv lokalnih ponudnikov hrane na povpraševanje, razumevanje staršev, da ne uporabljamo več plastenk, plastičnih vrečk, da lahko stare igrače izmenjajo, preko učencev so tudi starši sodelovali pri zmanjševan zavržene hrane doma …).

Izboljšala se je zavest o odnosu do ostankov hrane, saj jih je nekoliko manj, poleg tega učenci pogosteje vzamejo le toliko, kot pojedo. Ostalo hrano tako lažje ponovno uporabimo.

Ustvarili smo priložnosti za uvajanje in razvoj novih izobraževalnih dejavnosti, pokažemo se lahko z nekaj kvalitetnimi dnevi dejavnosti in z novimi dejavnostmi, ki so zavedene v letnih delovnih načrtih različnih predmetov. Kot izkaz učinkov projekta je bil pri učencih dobro sprejet novo ponujeni predmet Kmetijska dela, kjer se učenci učijo samooskrbe in ekološke pridelave hrane.

Učitelji so samozavestneje predstavljali svoje delo v različnih sredinah, kar potrjuje njihova navezava stikov z drugimi šolami in individualne izjave strokovnih delavcev. Postajajo vedno bolj kompetentni za sporazumevanje v angleškem jeziku.

Kompetenca vodenja manjše skupine učiteljev pomeni za koordinatorja zahtevno delo, ki pa prinaša dodatno vrednost, samozavestnejšega posameznika, ki v šoli pozitivno deluje na učence, sodelavce, starše, v okolje pa prinaša zavodu dober glas, kar ni zanemarljivo za edino šolo v manjši občini.

Pomembna je podpora vodstva šole, ki mora redno spremljati izvajanje, predvsem pa podpirati člane tima. Opazili smo pozitivne odnos naše organizacije do pošiljanja več osebja na izobraževalne obiske na delovnem mestu in na usposabljanja v tujini. Pogostejšo odsotnost teh delavcev zaradi izobraževanja mora predstaviti kolektivu kot izziv, ne pa kot breme ostalim zaposlenim. Kot akreditirana organizacija smo že v prvem letu pridobili 15 novih članov za mobilnosti.

Timsko delo ima tudi za šolo kot organizacijo velik pomen. V projektu je bila dobra ekipa, ki je bila sposobna medsebojnega dogovarjanja in si je sama organizirala svoje delo. Potrebno je bilo veliko prilagajanja, medsebojnega motiviranja, organizacije, samoorganizacije. Timsko delo je pomembna oblika organiziranosti zavoda kot je šola. Člani tima so dobili nove kompetence sodelovanja in dogovarjanja. S tem so postali zgled sodelavcem in učencem. Izkušnje, ki so jih pridobili s timskim delom, bomo razširjali med sodelavci.

V naslednjem šolskem letu bomo te izkušnje s pridom uporabili pri načrtovanju dejavnosti šole. Zavedanje članov tima, kaj pomeni biti timski delavec je bogata izkušnja za vsakega od nas. Kaj smo pridobili: delovali smo v skladu s skupnimi cilji, vsak se je zavedel lastne vloge v timu, vsak je lahko s svojim znanjem, interesi, veščinami prispeval k delu. Upamo, da bo vodstvo videlo te naše kompetence. Z veseljem bomo naše izkušnje še naprej delili med zaposlene v zavodu.

Rezultati projekta, na katere smo še posebej ponosni:

  • Gozdni vrtec: Gozdni vrtci se ne nanašajo samo na prostor, kjer potekajo dejavnosti. Biti »gozdni« pomeni odstop od današnje standardizirane vzgoje in poučevanja otrok ter upoštevanje naravnih značilnosti in potreb odraščanja otrok: gibanje, iskanje izzivov, ki so potrebni za razvoj nevrološkega sistema, svoboda, prosta igra, gradnja socialnih odnosov, kritično razmišljanje, razvoj miselnih sposobnosti. Gozdni vzgojitelji iščejo pot nazaj k naravi, k večji svobodi gibanja in razmišljanja, ki smo ga včasih že poznali, a ga je izrinil sodoben način življenja. Odprtega uma in z nekaj iznajdljivosti zlahka dosegajo izobraževalne cilje, ki sledijo kurikulu za vrtce.
  • Eko dnevnik: V želji po ozaveščanju vseh nas, kako zelo pomembna je skrb za naš Planet, je povezovanje družine in vrtca temeljilo na ekološkem razmišljanju. Skupaj se oblikuje zanimivo dinamično knjigo eko spominov in sporočil. Pri eko dnevniku ne gre za velika dejanja in posledično preveliko obremenitev družin. S pomočjo dnevnika se širi ter izmenjuje primere dobrih praks, ki jih lahko uresničimo že z malimi koraki, ki ne ostanejo neopazni. Ti mali koraki so lahko: nove jedi iz ostanka kosila ali večerje, odpraviti se peš v trgovino, sosedu podariti presežek solate, zamenjati navadno svetilko z varčno, sešiti nekaj luknjic na oblačilih, nekomu podariti igrače, ki jih ne potrebujete več, vključevanje otrok v recikliranje odpadkov, iz škatle za čevlje izdelati lično škatlo za shranjevanje igrač …
  • Menjalnica semen in sadik: na dnevu odprtih vrat se pripravi nabor semen in sadik, ki si jih starši ali stari starši izmenjajo med seboj in posadijo v svojem okolju. Sadike in semena, ki ostanejo, se sadijo oz. posejejo na vrtčevskem vrtu.
  • Menjalnica igrač: na neformalnem srečanju s starši se izvede Menjalnica igrač. Predhodno otrok v vrtec prinese dobro ohranjeno in uporabno igračo ali knjigo, ki bi jo rad zamenjal z “novo”.
  • Soba pobega v obliki skrivnostnega zaboja: gre za učno gradivo, oblikovano v obliki izzivov in ugank, ki pripeljejo do različnih ključev (odgovorov). Učenci morajo natančno opazovati namige, sličice, dokumente, da napredujejo od uganke do uganke. Je lažje izvedljivo kot oprema sobe, ni vezano na prostor, več skupin učencev lahko dela hkrati, zato se je izkazalo za zelo dobro učno gradivo, ki ga bomo oblikovali e za različne učne teme.
  • Znanje programiranja s pomočjo blokovnih ukazov in aplikacij, kot je npr. AppInventor, Scratch, Lego …
  • Lego Spike, uporaba v drugi triadi OŠ (tehniški dan s področja robotike, prilagojen za vsako generacijo učencev npr. 3. razred – spoznati uporabo ukazov in izdelati preprostega robotka; 4. razred – nadgraditi znanje 3. razreda ter dodati uporabo senzorjev; 5. razred – napredna uporaba senzorjev; 6. razred – samostojno izdelati in sprogramirati robotka v LEGO aplikaciji.
  • Arduino, uporaba v tretji triadi OŠ (v okviru pouka robotike, tehniškem dnevu npr. 7. razred – uporaba Arduina kot nadgradnja LEGO Spike aplikacije; npr. 8. razred – izdelava robotka po navodilih učitelja, predlogi izboljšav in nadgradenj; npr. 9. razred – izdelava robotka v Arduino po lastni ideji);
  • Padlet: Stara roba nova raba – deljenje idej, kako neuporabne stvari lahko postanejo uporabne; npr. Drožomanija, kako vzgojiti lastne droži.
  • Tri publikacije (Izboljšajmo odnos do hrane: zbirka receptov, kako uporabiti ostanke hrane, Dober tek po cerkljansko: zbirka najljubših družinskih receptov, Vzgajamo zelišča: opis in uporaba zelišč, ki jih najpogosteje najdemo na cerkljanskih vrtovih in v kuhinjah).
  • Delavnice za pripravo eko izdelkov (sirupi, kozmetika …).
  • Učna gradiva za samostojno terensko delo v aplikaciji CŠOD Misija.
  • Šolsko glasilo Odmevi izpod Krvavca posvečeno ekologiji in trajnostnemu razvoju.
  • Natečaj Naj eko namizna igra (igrifikacija na temo trajnostnega razvoja).
  • Eko vrt.
  • Video Environmental problems in Cerklje.
(Visited 39 times, 1 visits today)