Have the will to save the Earth for real – učinki in doprinos

Projekt Have the will to save the Earth for real je združeval učence in zaposlene iz OŠ Davorina Jenka v Sloveniji in Istituto Comprensivo »Pian del Bruscolo« iz Italije, s ciljem spodbuditi trajnostni način življenja.

Projekt se je osredotočil na preoblikovanje pogleda na potrošnjo in spodbujanje krožnega gospodarstva. V sedmih aktivnostih, ki so potekale skozi celo šolsko leto, so se učenci aktivno vključili v evropski teden zmanjševanja odpadkov, ustvarjali eko-darila iz recikliranih materialov, sodelovali v aktivnostih povezanih z zmanjševanjem zavržene hrane, spoznavali pomen varčevanja z vodo in sodelovali pri čistilnih akcijah. Mednarodni vidik projekta je omogočil izmenjavo znanja in izkušenj med učenci iz obeh držav ter spodbujal medkulturne izmenjave. Projekt je učencem omogočil razvoj kritičnega mišljenja, ustvarjalnosti in sposobnosti reševanja problemov. Šoli je omogočil vpeljavo trajnostnih vsebin v šolski kurikulum in spodbujal vključenost v trajnostne projekte. Have the will to save the Earth for real je bila pomembna priložnost za učenje, sodelovanje in ukrepanje za boljši svet, ki združuje učence, učitelje in lokalno skupnost pri skupnem cilju: skrbi za okolje in trajnostnem razvoju.

Projekt Have the will, to save the Earth for real je imel naslednje cilje:

  • Spodbuditi vse udeležence, da spremenijo pogled na potrošnjo in spremenijo navade tako, da podpirajo trajnostni razvoj, kjer zavrženi materiali postanejo novi viri.
  • Izboljšati zavedanje o problematiki onesnaževanja, vplivati na spremembo vedenja in na ukrepanje zaposlenih in učencev na področju vpliva na okolje.
  • Motivirati čim več učencev za trajnostno mobilnost, za sodelovanje v ekoloških projektih.
  • Spodbuditi medgeneracijsko sodelovanje in sodelovanje na lokalnem nivoju pri ravnanju z odpadki.

Uspešno smo dosegli vse postavljene cilje. Učenci so se zavedali problematike onesnaževanja in se naučili o trajnostnem razvoju. Bili so motivirani za trajnostno mobilnost in aktivno sodelovanje v ekoloških projektih.

Projekt je imel številne močne strani: učinkovito mednarodno sodelovanje med šolami, raznolike in zanimive aktivnosti za učence, povečano ozaveščanje o trajnostnem razvoju in problematiki onesnaževanja, spodbujanje aktivnega sodelovanja in kreativnosti.

V obstoječi kurikulum smo projekt vključili na več načinov: interdisciplinarni pristop (projekt smo povezali z različnimi predmeti), povezava z učnimi načrti (aktivnosti so dopolnjevale in nadgrajevale učne cilje v učnih načrtih predmetov), integracija v pouk (projektne aktivnosti smo vključili v redni pouk, tako so se učenci s problematiko trajnostnega razvoja spopadali v sproščenem in naravnem kontekstu).

Pri učencih smo med projektnim delom razvijali komunikacijske kompetence (komunikacijav angleškem jeziku, sodelovanje v skupinah), digitalne kompetence (uporaba različne digitalne platforme za sodelovanje, komunikacijo in ustvarjanje vsebin, vseživljenjsko učenje (spoznavanje pomena kritičnega mišljenja, iskanja informacij in prilagajanja znanja novim situacijam), kreativnost in inovativnost (razvijanje lastnih idej in isaknje rešitev za trajnostno življenje), družbena odgovornost (pomembnost sodelovanja pri reševanju globalnih izzivov).

Evalvacija projekta je potrdila pozitivne rezultate. Učenci so poročali, da so zadovoljni s projektom in da so se veliko naučili. Spletna učilnica eTwinning je služila kot platforma za beleženje aktivnosti, rezultatov in povratnih informacij. Redne razprave med učitelji so omogočile izmenjavo izkušenj in sodelovanje pri reševanju morebitnih težav.

(Visited 8 times, 1 visits today)