IKT – Učinki in doprinos

V zavodu smo načrtovali, da se bomo na začetku izvajanja projekta bolj posvetili izboljšanju računalniške pismenosti učiteljev in učencev, saj to vidimo kot eno izmed poti do izboljšanja učnega in vzgojnega delovanja organizacije. Želeli smo si več znanja o aktivnih učnih metodah, več projektnega in izkustvenega učenja. Želeli smo, da učenci prevzamejo aktivno vlogo. Ker smo drugi projekt načrtovali tudi cilje trajnostnega razvoja, smo bili pozorni tudi na vsebine te tematike.

Udeležili smo se treh izobraževanj in zvedli 15 sledenj na delovnem mestu. Namen sledenj je bil spoznati šolski sistem v državah Evropske unije, spoznati njihove učne načrte, učne metode, predvsem aktivne, spoznati nove aplikacije/programe za poučevanje, spoznati nove načine implementiranja trajnostnega razvoja, širiti medkulturno zavedanje, spodbujanje kritičnega mišljenja, razvijati evropsko identiteto, spoznati potencialne partnerje za nadaljnje sodelovanje, sodelovanje šole z lokalno skupnostjo in spremljanje načina računalniškega opismenjevanja.

Nova spoznanja smo implementirali v naše delo:

  • pri pouku zgodovine devetošolci dobijo eno oceno na podlagi treh izdelkov, ki si jih sami izberejo iz nabora desetih možnosti; pri tem morajo izbrati tri različne oblike predstavitve, vsaj eno računalniško (razlagalni videoposnetek, video intervju, blog, izbrana spletna aplikacija, e-družinsko drevo, e-knjiga). Na ta način spodbujamo IT veščine in aktivno vlogo učencev,
  • pri pouku zgodovine sedmošolci dobijo mapo z delovnimi listi; tekom šolskega leta s projektnim delom svojo osebno mapo izpolnjujejo in dopolnjujejo. Pri tem uporabljajo interaktivni atlas;
  • dan dejavnosti za šestošolce Spoznavam dediščino kraja je oblikovana s pomočjo aplikacije Actionbound; učenci po skupinah na terenu s pomočjo telefona sami raziskujejo kulturno dediščino;
  • vpeljava barvnega sistema zapisovanja različnih besednih vrst na tablo pri pouku angleščine (na podlagi različnih barv, učenci takoj vedo, za katero besedno vrsto gre),
  • vpeljava BBC in 6-minute English z namenom vključevanja različnih avtentičnih vsebin/posnetkov skupaj z nanizanimi novimi besedami, vprašanji o poslušanem besedilu pri pouku angleščine,
  • vključevali več aktivnosti v skupinah in parih v pouk,
  • pri pouku športa smo učencem omogočili izbiro več športov v eni šolski uri; učenec lahko izbere enega od treh športov, ki so mu ponujeni; uro športa pa lahko opravi tudi pri učitelju, ki ga ne uči,
  • pri igrah z žogo pri športu dajati več poudarka na samem gibanju in ne toliko na tehniki, saj je zelo pomembno, da učenci v primeru neuspeha ne izgubijo motivacijo za igro,
  • uporaba kompleta za električni krog in magnetizem na dnevu dejavnosti v 4. razredu,
  • izmenjava gradiv z učitelji turške šole – učbeniki, delovni zvezki, preizkusi znanja ob koncu osnovne šole; v okolju google drive je ustvarjen skupni dokument, kjer so zbrani učbeniki, nacionalna preverjanja znanja v elektronski obliki obeh šol; gradiva se sproti dopolnjujejo (in prevajajo z aplikacijo google lens)
  • z uporabo Arduina so učenci na TD izdelali pametni avtomobil iz odpadne embalaže, pri pouku robotike pa so uporabljali različne senzorje ter spoznali TinkerCAD,
  • v tehniške dneve, ki smo jih izvedli v vseh 5. razredih s pomočjo LEGO Spike smo skušali robotiko približati tudi učencem nižjih razredov.
  • Novo znanje smo uporabili pri izvedbi delavnic o reševanju konfliktov, o spoznavanju samega sebe, o komunikaciji in medvrstniških odnosih pri učencih,
  • v LDN-ju šole bo posodobljen program preventivnih vsebin za učence, učitelje in starše.

Nove ideje, ki jih želimo v svoje delo implementirati v prihodnjih letih:

  • pripraviti delovne liste za (vsako) temo za čim več predmetov, ki učencem ponujajo drugačne (aktivne) oblike dela,
  • na šoli pripraviti slike, ilustracije na temo trajnostnega razvoja, ki ponujajo miselni izziv (npr. Kam bi šla družba, če (bi) se uresničila določena ideja, način vedenja in pripraviti delovni list za “ekskurzijo” po šoli,
  • ob prihodu učencev v šolo igranje klasične glasbe po šolskem ozvočenju,
  • povabiti starše k večjemu vključevanju ter skrbi za šolo (ne v pouk ampak k iskanju izboljšav v materialni opremi, donacije).
  • Sodelovanje s slovensko institucijo, ki se ukvarja z žrtvami spolnega nasilja (prinesli smo deklico, igračo s pismom ene od žrtev – namen njihovega projekta je, da se sliši čim več takih zgodb in posledično spodbuja ozaveščanje o problemu).

Tudi mi smo v letošnjm letu omogočili sledenje na delovenam mestu učiteljem iz različnih evropskih držav (Latvija, Portugalska, Hrvaška, Ciper), v šoli v Turčiji pa smo bili prvi, ki smo sledili na delovnem mestu. To priložnost smo izkoristili za prenos informacij za kvalitetnejše delo v Erasmus+ projektih.

Nova sodelovanja in partnerstva:

  • sodelovanje v skupnem projektu (sodelujejo Italija, Avstrija in Turčija) z naslovom SUSTAINABLE DEVELOPMENT WITH STEM AND DIGITAL PROJECT (KA210-SCH-A895D990); projekt je odobren;
  • sodelovanje z Italijansko šolo ISTITUTO COMPRENSIVO STATALE PIAN DEL BRUSCOLO TAVULLIA v skupnem projektu, ki bo potekal v šolskem letu 2023/2024 na temo trajnostnega razvoja (mobilnost učencev); povezal nas je član konzorcija Italijanskih šol, ki smo ga spoznali na enem od prejšnjih izobraževanj v okviru Erasmus+ programa.
(Visited 73 times, 1 visits today)