Mobilnost-Grammichele

Mobilnost v Grammichelu v okviru Erasmus+ projekta Sustainable development with STEM and Digital project je bila namenjena raziskovanju ter možnosti ponovne uporabe. Učenci in učitelji iz Italije (Grammichele), Avstrije (Felixdorf), Turčije (Mugla) in Slovenije (Cerklje na Gorenjskem) smo spoznavali možnosti ponovne uporabe različnih stvari ter spoznavali Sicilijo ter njihove ekološke težave. Skozi dejavnosti, ki so jih pripravili v v šoli v Grammichelu ter dejavnostih na Etni in Sirakuzah. Prav tako je bil velik poudarek na mednarodnem sodelovanju, saj smo si vse tri skupine delile isti hotel. Učenci so se tako imeli možnost družiti tudi izven pouka ter organiziranih dejavnosti. Mobilnost je vključevala kulturno izmenjavo, saj smo udeleženci odkrivali lokalno kulturo in zgodovino Sicilije (predvsem krajev Grammichele, Caltigirone, Katanije in Sirakuz). S tem je projekt prispeval k celostnemu osebnemu in strokovnemu razvoju vseh udeležencev.

  1. dan: Potovanje iz Cerkelj v Grammichele; po zboru pred PŠ v Zalogu smo se z avtomobilom odpeljali proti letališču v Trstu ter z letalom proti Cataniji. Tam nas je pričakala naša gostiteljica Elizabeth skupaj s starši učenk, ki pridejo v Slovenijo ter so nas odpeljali v Grammichele. Skupaj smo si zelo na hitro ogledali mesto ter se družili na skupni večerji.
  2. dan: Po zajtrku smo se odpravili v mesto, kjer smo pričakali prihod učencev ter učiteljev iz Avstrije, skupaj smo se odpravili na ogled mesta – njegovih znamenitosti, potem pa nas je čakal brunch, ki ga je s pomočjo staršev pripravila Elizabeth. Po brunchu nas je čakal ogled Occhiole, ki je bilo srednjeveško mesto od katerega je ostala samo še obnovljena cerkev. Mesto se je nahajalo približno 4 km stran od današnjega Grammichela. Occhila je bila porušena v velikem potresu, ki je ta del Sicilije prizadel okoli leta 1693. Po potresu pa je princ Don Carlo Maria Carafa pričel z obnovo Grammichela in ga zasnoval kot pravilni šestkotnik. Po ogledu Occhiole smo se odpravili še na večerni ogled mesta Caltagirone, ki slovi po izdelavi različne keramike. Najbolj nas je navdušili stopnišče s 142 stopnicami, ki jih ob posebnih priložnostih 4 krat letno različno okrasijo.
  3. dan: Končno je sledilo tudi dogajanje v šoli. Tako smo se po zajtrku odpravili v šolo, kjer so nas pričakali naši gostitelji.Obisk v šoli smo pričeli s kratkim ogledom šole ter nadaljevali s kulturnim programom, kjer so nam učenci gostojuče šole zaigrali himne. Po končanem kulturnem programu so učenci, ki sodelujejo v Erasmus+ projektu postali naši vodiči. Tako so nam predstavili zgodovino mesta, pomembe mestne znamenitosti in predstavili ustanovitelja mesta. Ugotovili smo, da je Grammichele mesto sončnih ur, saj jih najdemo na vsakem trgu, največja v Evropi pa krasi glavni trg. Po vodenem ogledu nas je na občini sprejel župan ter nam predstavil delovanje občine in nam povedal, da je ponosen na to, da vse šole sodelujejo v Erasmus+ projektu saj s tem krepimo evropsko povezanost in spoznavamo različne kulture. Po končanem sprejemu smo se odpravili na šolo, ki deluje na drugi lokaciji mesta, kjer nas je najprej čakalo kosilo potem pa delavnice. V delavnici smo poskušali iz recikliranega jeansa narediti torbico za telefon. S pomočjo rok mam učenk in učencev so naše ideje postale realnost. Poskusili smo se tudi v igranju na instrumente izdelane iz recikliranih plastičnih veder za barvo.
  4. dan: Torek se je začel zelo zgodaj, saj smo že ob 7.00 zapustili hotel in se z avtobusom odpravili proti Etni. Po dobri uri in pol vožnje smo prispeli na Etno, kjer nas je pričakal vodič Daniele. Vodič nas je odpeljal na južno stran Etne, kjer smo spoznavali različne značilnosti vulkana. Tako smo izvedeli, da ima Etna trenutno štiri kraterje, ki so vsi aktivni, da se zgornja plast lave ohladi v nekaj dneh notranjost pa ostane vroča lahko tudi več let. Zadnji izbruh lave je bil na Etni leta 2002, trenutno pa že nekaj časa bruha dim in prah. Spoznali smo tudi več različnih vrst izbruhov in posledično s tem tudi več različnih vrst kamnin. Med vožnjo na Etno ter z nje smo lahko opazovali tudi zelo bujno rastje od preprostih trav pa do visokih borov in brez. Prva rastlina, ki se po izbruhu lave pojavi se imenuje Girestra in je značilna samo za Etno. Prav tako smo spoznali, da je prst zelo rodovitna. Popoldan pa smo se odpravili še v muzej o Etni ter vulkanskih aktivnostih na Etni ter svetu. Po kosilu nas je čakal še ogled Katanije, mesta s približno 300.000 prebivalci, ki se lahko pohvali z univerzo. Na našem ogledu smo lahko slišali legendo o sveti Agati ter si v jami ogledali reko, ki teče pod mestom. Ob sprehajanju po ulicah smo opazili tudi ulico, kjer so bili obešeni dežniki, ki tam visijo v spomin na ženske žrtve nasilja v družini. Dan smo zaključili v nakupovalnem centru, kjer smo ugotovili, da je večina trgovin enakih kot v Sloveniji ter, da so si vsi nakupovalni centri bolj ali manj enaki. Čakal nas je še avtobusni prevoz proti hotelu.
  5. dan: Tudi sreda se je pričela zgodaj, saj nas je čakala vožnja proti Sarakuzam. Sirakuze so zgodovinsko mesto, ki je prepoznavno po bogari grški zgodovini, kulturi, amfiteatrih, arhitekturi in kot navajajo nekateri viri tudi rojstni kraj Arhimeda. Najprej smo si ogledali Neapolis – ostanke antičnega mesta, kjer so dobro vidni grški teater, rimski anfiteater najbolj pa nas je navdušila jama z imenom Dionizovo uho. Po ogledu muzeja na prostem smo se odpravili še v »pravi« muzej, kjer smo si ogledali originalne eksponate, ki so jih našli v izkopavanjih na območju Grammichela. Kot zanimivost lahko zapišem še, da so za šolske skupine vstopi v večino muzej, kjer je ustanoviteljica država, ob predložitvi seznama učencev ter potrdila šole, brezplačni. Učenci pa so ob ogledu eksponatov ugotovili, da so arheologi že pred zelo dolgo časa iznašli 3D puzzle. Čakal nas je še ogled mesta, kjer smo si ogledali glavne znamenitosti in imeli čas za kosilo ter prosto pohajanje po mestu. Kljub temu, da v mestu živi približno 150.000 ugotavljamo, da je mesto v primerjavi s Katanijo zelo mirno in prijetno ter namenjeno predvsem turistom.
  6. dan: Zadnji dan našega druženja se je zopet dogajal v šoli, kjer smo pričeli z delom v delavnicah. Najprej smo v delavnici spoznavali robotke podjetja Makeblock, delovanje laserskega rezalnika ter 3D tiskalnika. Kasneje pa smo po skupinah skušali izdelati pametno mesto v obliki stripa. Kako nam je šlo, si lahko pogledate na povezavi (https://bityl.co/SpM0). Po odmoru so nas učenci 2. razredov povabili na predstavitve, ki so jih pripravili v okviru projetka poimenovanega Kalat Ambiente SRR. V projektu so raziskovali spodbujanje lokalne kuhinje ter ozaveščanje, da tudi z ostanki hrane lahko kaj naredimo; izvedli so literarni natečaj povezan s hrano ter izdelali video, kjer so starši opisovali recepte za jedi, ki jih lahko naredimo z zelišči in zelenjavo, ki jo najdemo na travnikih in v gozdu. Na koncu predstavitev nam je ravnateljica šola podelila certifikate o udeležbi na projektu. Po kosilu smo se odpravili še v osnovno šolo, kjer smo si ogledali prav poseben sistem poimenovan Imersive Learning Sistem, ki omogoča 3D predstavitev posameznih vsebin. Do zaključne večerje, ki je bila uraden zaključek našega gostovanja v Grammichelu.
  7. dan: Po zajtrku nas je čakalo pakiranje ter potovanje najprej s starši do kraja Vizzini potem pa z avtobusom proti letališču v Kataniji. Od tam nas je letalo odpeljajo proti Trstu, pot smo z avtom nadaljevali proti Cerkljam. Srečni, da smo se vrnili ter hvaležni za novo mednarodno izkušnjo, ki je v naših srcih in spominih pustila neizbrisen pečat.

Izkušnja nam je postregla z vpogledom v italijanski šolski sistem, ki je nekoliko drugače kot naš, saj je njihova osnovna šola samo do 4. razreda, potem učenci oddidejo v srednjo šolo, ki traja do njihovega 18. leta. Šola, ki smo jo obiskali daje velik poudarek na področje IKT ter na kvaliteto pouka, veliko manj pa na sam izgled stavbe in okolico. Ugotavljamo tudi, da ima Sicilija zelo zanimivo ter lepo pokrajino, ki pa jo vse prevečkrat »krasijo« različni odpadki, ki jih ljudje odmetavajo vsepovsod. Tako lahko ob cestah, različnih ulicah ter parkih opazimo kupe smeti. Kljub temu, da je bil namen našega obiska spoznavanje z reciklažo je tega le za vzorec. Tako bo(m)do morali mladi posrkbeti, da bodo za našo naravo ter posledično tudi naše zdravje bolje skrbeli.

Zapisala: Urška Močnik in Boštjan Mohorič

Objave na Istituto Comprensivo “Galilei – Mazzini”

  • https://www.facebook.com/share/1CkyrZjLBJ/
  • https://www.facebook.com/share/p/14PTrRLkkM/
(Visited 6 times, 1 visits today)