Letošnje leto smo veliko pozornosti namenili razvijanju odgovornega prehranjevanja (poseganje po lokalni in sezonski hrani, zmanjšanje količine zavržene hrane, uživanje zdrave hrane). Posredno smo s tem spodbujali vse udeležence, da spremenijo pogled na potrošnjo in spremenijo navade tako, da podpirajo trajnostni razvoj, kjer zavrženi materiali postanejo novi viri oz. definicija zero waste.
Na te cilje smo vezali tudi preostala dva cilja akreditacije:
- izboljšati računalniško pismenost, več znanja o aktivnih učnih metodah, organizaciji projektnega in izkustvenega učenja kjer učenci prevzamejo samostojnejšo in aktivnejšo vlogo v procesu učenja,
- izboljšati mednarodno sodelovanje in ozavestiti evropske vrednote kot temelje lastnega napredka.
V luči večjega učinka na udeležence in organizacijo smo izvedli dve skupinski mobilnosti učencev. Obiskali in gostili smo dve italijanski šoli, pri tem pa izvedli naslednje aktivnosti za spodbujanje trajnostnega razvoja:
- sadili lipo in lesko,
- raziskovali vpliv odpadkov na naš planet,
- obdarovali z darili ponovne uporabe,
- spoznavali pestrost naravnih vrst,
- ogledali nadomestne habitate na Savi, HE Brežice,
- izdelali robotka, ki ločeno zbira odpadke,
- pisali za projekt Mladi reporterji za okolje https://yrecompetition.exposure.co/slovenia-italy?source=share-YREcompetition,
- sodelovali v čistilni akciji v naši občini.
S šolo iz Tavullie smo izvedli tudi eTwinning projekt Have the will to save the Earth for real. https://osdjerasmus.splet.arnes.si/etwining/have-the-will-to-save-the-earth-for-real/ . V aktivnostih, ki so potekale skozi celo šolsko leto, so se učenci vključili v evropski teden zmanjševanja odpadkov, računali odtis CO2, ustvarjali eko-darila iz recikliranih materialov, sodelovali v aktivnostih povezanih z zmanjševanjem zavržene hrane, spoznavali pomen varčevanja z vodo in sodelovali pri čistilnih akcijah. Aktivnosti smo predstavili tudi na sejmu Altermed v Celju s sloganom “Imaš kaj volje, da skupaj rešiva okolje”.
Cilje smo podprli tudi za rdečo nitjo šolskega leta z rekom “Delujem v svojem okolju, pomagam širnemu vesolju” in tako dali trajnostnemu razvoju in ciljem Agende 2030 še večji poudarek.
Cilje smo uresničevali s:
- projekti programa Ekošole (Šolska VRTilnica, Krožnost je naša priložnost, Ohranjanje biotsk pestrosti, Ne zavrzi oblek – ohrani planet, Hrana ni za tjavendan, Reciklirana kuharija, Voda – naše bogastvo, Ekobranje za ekožvljenje, Odpadkom dajemo novo življenje) in bili nagrajeni z zeleno zastavo,
- projekti Planetu Zemlja prijazna šola (Čebelja pot, Eko beri, Spodbujamo prijateljstvo, Jezik živali),
- projekti Unesco (V sodelovanju z naravo sam pridelam hrano; Kam z odpadnim materialom https://padlet.com/renataflander/stara-roba-nova-raba-pc8zciy8lj6f; Jaz do tebe, ti do mene),
- zbiranjem šolskih potrebščin organizacijo ELA v Keniji,
- postavitvijo knjigobežnic v občini,
- dnevom odprtih vrat za starše z ekološkim pridihom (izmenjevalnica semen in sadik, družabne igre Go Goals!, GeoFood, fosili …),
- sodelovanjem v natečaju Zeleno pero,
- šolskim glasilom Odmevi izpod Krvavca na temo skrbi za okolje,
- preostanek oblačil iz izmenjevalnice smo zamenjali za sadno drevo za šolski vrt,
- eko novicam na Instagramu,
- plakati v Canvi.
Dejavnosti na izobraževanju Leadership and Management for school Pricipals so bile namenjene spoznavanju različnih načinov vodenja in iskanju izboljšav lastnega vodenja.
Izobraževanje There is no Planet B je bilo namenjeno predstavitvi podnebnih sprememb in izobraževanju za trajnostni razvoj. Nova spoznanja sta udeleženki uporabili pri koordiniranju programa Ekošola, pri koordiniranju rdeče niti šolskega leta in pri drugih dejavnostih (izdelava trajnostnih daril za Miklavžev sejem, delavnica izdelave folije za živila iz čebeljega voska ob Evropskem tednu zmanjševanja odpadkov, delavnica izdelave drobižnic iz uporabljenih tetrapakov v okviru medgeneracijskih delavnic za 5. r, izmenjevalnica sadik ob dnevu šole …).
Med izobraževanjem In the Flipped classroom sta udeleženki spoznavali aktivne učne metode obrnjenega učenja, se učili dela z orodji (Adobe Express, Ted Ed, Book Creator, OBS, Google classroom, Mindomo, TimeGraphic) in spoznavali različne naravoslovne projekte (magnusov efekt, periskop, delovanje vetrnih elektrarn, izdelava pripomočkov s 3d printerjem ipd.). Obrnjeno učenje sta uporabili pri pouku biologije (krvne skupine, evolucija) in izvedbi naravoslovnega dneva o raziskovanju (Mikroplastika v kozmetiki).
Namen sledenj na delovnem mestu je bil spoznati načine implementiranja trajnostnega razvoja, način računalniškega opismenjevanja, spoznati aplikacije/programe uporabne pri poučevanju, aktivne metode, spodbujanje kritičnega mišljenja, širiti medkulturno zavedanje, spoznavati šolski sistem v državah EU, njihove učne načrte, razvijati evropsko identiteto in spoznati partnerje za nadaljnje sodelovanje. Tudi mi smo evropskim učiteljem omogočili sledenje na delovnem mestu (Portugalska; iz iste šole kot leto prej sta nas obiskala dva učitelja in štirje učenci, saj so bili njihovi predhodniki z izkušnjo na naši šoli izjemno zadovoljni), kar kaže, da smo z našim programom in z našimi mednarodnimi izkušnjami zanimivi tudi tujcem. Za naslednje šolsko leto pa smo že potrdili sledenje na naši šoli učiteljem iz Italije in Grčije, naše kontakte so pridobili v preteklih sodelovanjih.
Potrjena sodelovanja in partnerstva:
- sodelovanje v skupnem projektu (Nemčija, Slovaška) z naslovom CLIMATE CHANGE IN MOUNTAIN AREA;
- sodelovanje v skupnem projektu (Italija, Avstrija in Turčija) z naslovom SUSTAINABLE DEVELOPMENT WITH STEM AND DIGITAL PROJECT (KA210-SCH-A895D990);
- nadaljevanje sodelovanja s šolo SCUOLA SECONDARIA DI PRIMO GRADO “R. MONTERISI” (Italja).